План-конспект урока в 7-м классе
Тема урока: The World of Mystery
Цели и задачи:
Практические и
образовательные: повторение и закрепление активной лексики уроков 8-го
цикла, формирования умения слушать, развитие навыков чтения, повторение
косвенных вопросов и отрицательных предложений с I don’t think.
Развивающие: развитие
навыков аудирования, чтения, грамматических навыков, самостоятельности
Воспитательные:
воспитание уважения к истории, культуре и традициям разных стран.
Форма урока: урок
закрепления пройденного материала
Оборудование:
магнитофон.
Ход урока:
- Вступительное слово учителя.
Teacher: Good morning boys and girls! Today
we’ll go on speaking about the mysteries of the world. Let’s remember the
mysteries we’ve already spoken.
- Фонетическая зарядка.
The Tunguska
mystery
The Egyptian hieroglyphs[hairэglifs] in Australia
Seahenge in England
The Bermuda
Triangle
The Pyramids in Egypt
3. Речевая зарядка – Mystery Quiz ( p.139)
1) What happened in the
Bermuda Triangle?
2)
What was discovered on the beach in Norfolk, in
the UK?
3) What
is the secret of the rocks in Brisbane
Water National
Park in Australia?
4) What
happened in 1908 in
Siberia?
5)
What theories explain the disappearance of planes and ships in the Atlantic Ocean?
6)
What is Seahenge?
7) Who
could have written the hieroglyphs on the rocks in Australia?
8)
Where is the Bermuda Triangle?
9) How
old is Seahenge?
10)
What exploded over the Tunguska forest?
11) Who build the Pyramids in Egypt: aliens or
humans?
- Аудирование текста
I. Дотекстовый
этап.
1. Обсуждение вопросов и утверждений до
прослушивания:
Teacher: Open your books and find exercises 1a and 1b on page
110. Read the questions and say what the story is about.
Pupil: The text is about dinosaurs.
Teacher: What do you know about dinosaurs?
Pupils’ answers
2. Введение незнакомой лексики:
Appear – появиться
Disappear – guess the meaning of the word
Evidence – свидетельство, доказательство
Skeleton – guess the meaning of the word
II. Текстовый этап.
- Выбрать
правильный ответ на вопрос.
Listen and choose the right answer: When did dinosaurs first appear on Earth?
- Правда
или ложь.
Listen again and say true (T) or false (F).
- Прослушать
и вставить пропущенные слова.
Fill in the gaps with right words.
III. Послетекстовый этап.
- Опровергните
утверждение или согласитесь с ним.
- Докажите,
что:
- Коротко
изложите содержание текста.
- Расскажите
текст от имени Mr.
Weeds, радиослушателя.
5. Чтение
текста "The Incas”
I. . Дотекстовый этап.
1. Работа с заголовком.
- What is the title of the story?
- What do you know about the Incas?
- Where did they live?
2. Введение
незнакомой лексики:
Simple - guess the meaning of the word
Wheel – колесо
Iron – железо
Fortress – крепость
II. Текстовый этап.
Read and choose
the right answer. (ex.3 p.110)
Read again and say true (T) or false (F).
III. Послетекстовый этап.
The Incas were the strangest civilization on
Earth.
6. Структура: Indirect questions
Make the questions indirect using Do you know…/ Can you tell me…
7. Структура: Negative sentences with I don’t
think/ believe
Change the sentences starting with I don’t think/ believe that…
8. Подведение итогов и выставление оценок.
Teacher : I want to thank you for your good
work. Your marks are…
|