Пятница, 17.05.2024
Сайт Степановой Татьяны Юрьевны
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [5]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Главная » Файлы » Мои файлы

урок в 7 классе
18.01.2011, 19:38

План-конспект урока в 7-м классе

 

Тема урока: The World of Mystery

Цели и задачи:

Практические и образовательные: повторение и закрепление активной лексики уроков 8-го цикла, формирования умения слушать, развитие навыков чтения, повторение косвенных вопросов и отрицательных предложений с I dont think.

Развивающие: развитие навыков аудирования, чтения, грамматических навыков, самостоятельности

Воспитательные: воспитание уважения к истории, культуре и традициям разных стран.

Форма урока: урок закрепления пройденного материала

Оборудование: магнитофон.

 

Ход урока:

  1. Вступительное слово учителя.

Teacher: Good morning boys and girls! Today we’ll go on speaking about the mysteries of the world. Let’s remember the mysteries we’ve already spoken.

  1. Фонетическая зарядка.

The Tunguska mystery

The Egyptian hieroglyphs[hairэglifs] in Australia

Seahenge in England

The Bermuda Triangle

The Pyramids in Egypt

 

3. Речевая зарядкаMystery Quiz ( p.139)

   1) What happened in the Bermuda Triangle?

   2) What was discovered on the beach in Norfolk, in the UK?

   3) What is the secret of the rocks in Brisbane Water National Park in Australia?

   4) What happened in 1908 in Siberia?

   5) What theories explain the disappearance of planes and ships in the Atlantic Ocean?

   6) What is Seahenge?

   7) Who could have written the hieroglyphs on the rocks in Australia?

   8) Where is the Bermuda Triangle?

   9) How old is Seahenge?

  10) What exploded over the Tunguska forest?

  11) Who build the Pyramids in Egypt: aliens or humans?

  1. Аудирование текста

I. Дотекстовый этап.

 1. Обсуждение вопросов и утверждений до прослушивания:

Teacher: Open your books and find exercises 1a and 1b on page 110. Read the questions and say what the story is about.

Pupil: The text is about dinosaurs.

Teacher: What do you know about dinosaurs?

Pupilsanswers

2. Введение незнакомой лексики:

Appear – появиться

Disappear – guess the meaning of the word

Evidence – свидетельство, доказательство

Skeleton – guess the meaning of the word

II. Текстовый этап.

  1. Выбрать правильный ответ на вопрос.

Listen and choose the right answer: When did dinosaurs first appear on Earth?

  1. Правда или ложь.

Listen again and say true (T) or false (F).

  1. Прослушать и вставить пропущенные слова.

Fill in the gaps with right words.

III. Послетекстовый этап.

  1. Опровергните утверждение или согласитесь с ним.

  1. Докажите, что:

  1. Коротко изложите содержание текста.
  2. Расскажите текст от имени Mr. Weeds, радиослушателя.

 

5. Чтение текста "The Incas”

      I. . Дотекстовый этап.

     1. Работа с заголовком.

     - What is the title of the story?

     - What do you know about the Incas?

     - Where did they live?

     2. Введение незнакомой лексики:

     Simple - guess the meaning of the word

     Wheel – колесо

      Iron – железо

      Fortress – крепость

     II. Текстовый этап.

 Read and choose the right answer. (ex.3 p.110)

      Read again and say true (T) or false (F).

     III. Послетекстовый этап.

The Incas were the strangest civilization on Earth.

6. Структура: Indirect questions

Make the questions indirect using Do you know…/ Can you tell me…

 

7. Структура: Negative sentences with I don’t think/ believe

Change the sentences starting with I don’t think/ believe that…

 

 

8. Подведение итогов и выставление оценок.

Teacher : I want to thank you for your good work. Your marks are…

 

 

 

Категория: Мои файлы | Добавил: englishteacher
Просмотров: 2848 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 1.0/1
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтов - uCoz